31 Mayıs 2017 Çarşamba

İncir Çiçeği????








Hava ısınma konusunda biraz nazlı olsa da, baharın tüm güzelliklerini yaşıyoruz gün be gün. Rengarenk, çeşit çeşit çiçekler, yapraklarla bezenen ağaçlar, çiçeklerin meyveye dönüşmesi....

Önce mart sonunda sakura ağaçları çiçek açtı, beyazdan erguvan rengine değişen renge boyadılar gökyüzünü, eş zamanlı olarak forsitya çalıları sapsarı çiçeklerle süslendiler. Her birini dikkatle seyretmek ve incitmeden tazeliklerini koklamak inanılmaz mutluluk vericiydi….

Aşırı yağan yağmur ve rüzgar o canım çiçek şölenini toprağa savurdu her nisan ayında olduğu gibi. 






Ardından en sevdiğim çiçek olan leylaklar ve karanfiller açtı, meyve ağaçları çiçeklendi veeee bütün ağaçlar yemyeşil yapraklandılar. Şimdi ise rengarenk güllerin, hanımelilerin ve ıhlamur ağaçlarının mis kokusu sardı her yanı….

Her bahar olduğu gibi bu bahar da “kimbilir kaç bahar daha göreceğim” hüznü kaplamıştı içimi. Amaaaa sürpriz şekilde harika bir deja­-vu ile aynı mevsim içinde ikinci kez yaşadım baharı……
 
İkinci bahar hep mecazi olarak kullanılır, gerçek anlamıyla ikinci bahar bu olsa gerek….






Çünkü 19 mayıs haftasında ailece Norveç’e tatile gittik, dağ, bayır, fyord, kasaba, şehir bir çok destinasyon dolaşınca baharın her aşamasını tekrar büyük bir mutlulukla yaşadım. Bahar şölenini bir yıl içinde ikinci kez görebildiğim için Allah’a şükrettim….





Güzellikleri yaşarken bol bol fotoğraf çekmeye çalıştım, ancak hissettiklerimi fotoğraf karesine yansıtmayı başarmam imkansız....



  



Bu bahar ilk defa duyduğum, daha önce duymadığım için şaşırdığım, araştırıp öğrendiğim bir şey var.  Öğrenmenin yaşı yok.......

Tüm ağaçlar evvela çiçek açar, sonra meyvesini verir diye bilirdim bu zamana kadar. İncir ağacının çiçek açmadan meyve veren bir ağaç olduğunu ben yeni öğrendim…..







İncir ağacı; elma, armut, şeftali, kayısı, erik hatta zeytin, ceviz, fındık vs. gibi çiçek açmazmış meğer…..

Daha doğrusu, incir teknik olarak meyve değil, tersyüz edilmiş çiçekmiş ve kabuğunun içine açan çiçekleri yermişiz meyve diye....


8 yorum:

  1. Yapraklari var onu biliyorum ama harbiden sen diyince farkettim ciceklerini hic görmemisim 😀 resimler cok güzel cennetin bir kısmı sergilenmis gibi. 💕 Ellerine saglk valla icim acildi.Doğa gibisi varmi :)😘

    YanıtlaSil
  2. İncirin çiçek olduğunu ilk defa duydum.Bir yaşıma daha girdim anlaşılan.Ama her karede baharı solukladım.Teşekkür ederim.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Annesinin Prensesi, ben de yeni ve tesadüfen öğrendim, google'da araştırınca detaylarıyla anladım.....

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ebem Kuşağı, meğer çiçek yiyormuşuz.....
    Her gördüğüm çiçeğin fotoğraflarını çekip en güzel kareleri albüm yapıp bilgisayarım arka planında 10 saniye dönüşümle gördüğümde içim açılıyor, bazen moralimi yükseltmek için açıp fotoğrafları seyrediyorum.....

    YanıtlaSil
  5. İncir ağacının çiçek açmaması hatta açamamasıyla ilgili bir rivayet vardır. Masallara inanırım ya... incir ağacının masalı da kısaca şöyle:

    Adem ve Havva cennette yaşarlarken bir ağaç kendilerine men edilmiş. Lakin şeytan yalanlarıyla onları kandırmış. Yasağı unutup ağacı tadınca, bedenleri kendilerine görünmüş. Utanç hissetmişler. Ne yapacaklarını bilemezken, incir ağacı dallarını eğmiş, Adem ve Havva'nın bedenlerini yapraklarıyla örtmüş.

    Bu durumda Adem ve Havva cenneten kovulurken, incir ağacı da bu isyankarlara yardımcı olduğu için çiçek açmamakla cezalandırılmış.
    Bu masal burada bitmiş:)

    YanıtlaSil
  6. GüzeI çiçekIer, nadir oIduğu kadar güç eIde ediIir. F.W. Nietzsche

    YanıtlaSil
  7. Çok şaşırdım ve hiç dikkatimi çekmediği için üzüldüm.Zira çocukluğumuz köyde geçerdi.Yazılarınızdan farklı şeyler öğreniyorum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil

.