24 Temmuz 2017 Pazartesi

Melankoli

.




Hafta sonu pikniğe gitmiştik, ağaçlara, çiçeklere bakıp içime huzur doldurmaya çalışırken on metre ötemde genç bir çiftin tartıştığını fark ettim….

Yok yok, tartışmak ne kelime basbayağı kavga ediyorlardı, erkek avazı çıktığı kadar, ağız dolusu hakaret ediyordu, kızcağız küçük sesle birkaç kelime mırıldanmaya başlayamadan erkek sesinin volümünü biraz daha yükseltiyordu. Aradan kaç dakika geçti böyle bilmiyorum, kızcağız daha fazla kuyruğu dik tutmaya dayanamadı ve ağlamaya başladı….

Arkadaş susacağına daha bir celallendi, veeee daha fazla seyirci kalmaya dayanamayan ben! fırlayıp yanlarına gittim. Bu kavgadan rahatsız olduğumu söyleyerek duruma müdahil oldum. Sanırım tartışmalarının hızını azaltma konusunda faydam oldu, çünkü ikisi de bir süre sonra sakinleştiler….

Huyum bu ne yapayım, kimsenin birbirini üzmesine, kırmasına tahammül edemem. Çevremdeki olumsuzluklara elimden geldiğince müdahale etmeye çalışırım her zaman. Heyhat, sevgiye, güzelliğe geniş yer açmış yüreğim ve küçücük ellerimle ne kadar başarılı olabilirim….





Bu yüzdendir ki muhteşem bir manzara seyrederken, nefis bir yemek yerken, sevdiğim güzel insanlarla beraberken, keyifle sohbet ederken, çiçeklerimle ilgilenirken, sokaktaki hayvanları beslerken; an geliyor, içimi bir huzursuzluk kaplıyor….

Son zamanlarda çevremde, Ülkemde, dünyada yaşanan üzücü olaylar beni çok müteessir ediyor. Gazete okurken, televizyonda haber programlarını izlerken nefes alamıyorum, beynim zonkluyor. Şehit haberleri, üçüncü sayfada yer alan cinnet haberleri, dünyanın dört bir yanında savaşlar, terör, Afrika’daki aç ve hasta çocuklar, çaresiz insanlar…..

Rahmetli anneannem ve kayınvalidem yaşasaydılar bu duruma bakıp “Kıyamet Alameti bunlar" derlerdi….

Sabahattin Ali sözleri, Ali Kocatepe bestesi ve Nükhet Duru’nun sesiyle “Melankoli” şarkısı halet-i ruhiyeme tercüman oluyor….
 
 


5 yorum:

  1. Kavga edenleri görünce bende dayanamam. İyi yapmissin bence :) ama keder almasin hep mutlu ol 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihayet bloğumun yorum sorunu çözümlendi ve hemen cevap yazıyorum.....
      Kavgaya hiç tahammülüm yok, çevremde, trafikte insanların anlık öfkelerle veya yılların birikimini kusarak giriştikleri her türlü münakaşa, kavga midemi bulandırıyor, tansiyonum düşüyor ve bayılacak gibi oluyorum. Sanki müdahale etmezsem birbirlerine zarar verecekler korkusunu taşıyorum. Eşim bu huyuma çok kızıyor, ben yanındayken bulaşma kimseye, dikkatli ol diyor.....

      Sil
  2. Melankoli şarkısında ben de kendimi buluyorum. Öteden beri dinlerim, hiç sıkılmam. Ben de sürekli doğa için endişeleniyorum bu yüzden mutluluklarım hep yarım.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel şarkıdır sahiden. Çok severim.

    YanıtlaSil
  4. Bütün mutsuzluklar kardeştir; aynı dili konuşurlar.

    YanıtlaSil

.