3 Ağustos 2017 Perşembe

D Vitamini Eksikliği

.
 
 
 

Önceki yazımda “Melankoli” durumundan söz etmiş muhteşem bir manzara seyrederken, nefis bir yemek yerken, sevdiğim güzel insanlarla beraberken, keyifle sohbet ederken, çiçeklerimle ilgilenirken, sokaktaki hayvanları beslerken; an geliyor, içimi bir huzursuzluk kaplıyor” diye halet-i ruhiyemi anlatmıştım. Şüphesiz insan olan herkesi çevresindeki üzücü olaylar etkiler, ama benim etkilenme dozumun giderek  arttığının farkındaydım ve bu halime kendimce yorumum (hayalim) “ruhen tekamül ediyorum” galiba olmuştu……

Gerçeği öğrenmem gecikmedi, yaşımın kemale ermesi nedeniyle tesadüfen geçen hafta yaptırmış olduğum rutin kan tahlillerimin sonuçlarını görünce anladım ki hiçbir şikayetim yok diye gezerken, vücudum bal gibi de D vitamini eksikliği sinyali veriyormuş ama anlamıyormuşum meğer.…..
 
 
 
 
 
 
 

Gelelim kan tahlili sonuçlarıma, D vitamini düzeyim çok düşük çıktı, hekim olmanın verdiği bilgi karmaşasıyla paniğe kapıldım önce, hemen konunun uzmanı bir kaç arkadaşımla hasbihal neticesinde D vitamini ve kalsiyum düzeylerimi yükseltmek için yükleme tedavisine başladık…..

Yaz aylarının avantajı olarak güneş ışınlarından da faydalanmak lazım tabii ki. Cildimin yeterince D vitamini üretebilmesi için öğle saatlerinde avuç içlerimi, kollarımı, yüzümü, bacaklarımı güneş kremi sürmeden 10-15 dakika güneşe göstermem gerekiyor. Yüzümde çiller oluşacak ama sağlık için katlanacağım artık…..

Google’da, “D vitamini eksikliği belirtileri” diye bakınırken bir de ne göreyim!!!!! 
D vitamini eksikliği belirtilerini sıralarken, daha çok kendinizi nedensiz olarak hüzünlü hissetmeniz olarak tanımlanabilir, bunun nedeni beyinde üretilen ve ruh halinin düzenlenmesinde kullanılan serotonin seviyesinin D vitamini eksikliğine bağlı olarak düşmesidir” demesi tam da beni anlatıyormuş…..

Lakin zamanlaması manidar…..

Yine de tekamül konusunu es geçmemeyi düşünüyorum…..

 

 
 
 
 
 

6 yorum:

  1. D Vitamini bende de eksik çıkmıştı.Sonra takviyelerle kendine geldi.İhmal etmemek gerek.:)

    YanıtlaSil
  2. Yaz kış güneş alan bir kentte olmamıza rağmen bende de eksik çıktı.Takviye Alıyorum.

    YanıtlaSil
  3. d vitamini benim de maalesef çok düşük çıkıyor. ben de ilaç tedavisi kullanıyourm çünkü güneş alerjim var :/

    YanıtlaSil
  4. Sevgili akranlarım, üçünüze de aynı şeyleri yazacağım için cevabı birleştiriyorum. Evet bence de çok ilginç. Ülkemiz gibi bol güneşli bir coğrafyada menopoza girer girmez kadınların D vitamini düzeylerinin yerlerde sürünmesi bir hekim olarak bana da çok ilginç geliyor.....
    Kemik mineral dansitometri değerlerimde biraz düşük. Sanırım genlerle de ilgili bu durum. Süt ve balık ürünlerinin yetersiz tüketimi de rol oynuyor. Süt, yoğurt, peynir, balık, somon ve mantar bu konuda en faydalı gıdalar.

    YanıtlaSil
  5. Güneşin dik geldiği öğle saatlerinde yani gölgenizin boyunuzdan daha kısa olduğu saatlerde 20 dakika güneşlenilmesi gerekiyor. Bu kadar çok sayıda insanda D Vitamininin bu kadar yetersiz çıkmasının altında maalesef bu bilgiden uzak yanlış yönlendirilmeler yatıyor.

    YanıtlaSil
  6. Güneşi hiç sevmeyen
    D vitaminsiz demektir
    Vitaminsiz kalanın
    Yolu doktor demektir

    Kalsiyum emilmesi
    Kemikte toplanması
    Bu vitamin eseri
    Dişlerde tutulması

    Balık ve balık yağı
    Yumurta, tereyağı
    Et Sebze, karaciğer
    Bu vitamin kaynağı

    YanıtlaSil

.