15 Şubat 2018 Perşembe

Çatıya Nasıl Çıkılır

.
 
 
 
 
Bir varmış bir yokmuş, günlerden bir gün, üst düzey bir kurumun psikolojik sorunları olan bir personeli yönetim binasının çatısına çıkmış ve "şu kişi buraya gelmezse kendimi aşağıya atacağım" diye bağırmaya başlamış.

Herkesin yüreğini ağzına getirmiş. Neyse kısa sürede intihar girişiminde bulunan kişi ikna edilip sakinleştirilmiş ve aşağıya indirilmiş……

Kurumun oldukça otoriter yöneticisi, çatıya çıkan kişinin atlama ihtimali stresi ve güvenlik zaafiyetine sıfır toleransın öfkesi ile güvenlikten sorumlu en üst düzey personelini çağırmış ve "güvenliğin haberi olmadan bu kişi çatıya nasıl elini kolunu sallayarak çıkabilir" diye yüksek sesle bağırmış…. 
 
 

 
 
 
 
 
Güvenlikten sorumlu en üst düzey personel, telaşla "efendim, şöyle arz edeyim, zaten vahim olan durum bu” demiş. Çünkü “çatıya çıkan kişi” binanın girişindeki güvenlik masasına gelmiş ve “binanın çatısına nasıl çıkılır” diye sormuş. Güvenlik görevlisi de çatı katına beraber çıkıp çatıya açılan kilitli kapıyı açmış.

Ben bu olayı duyunca; Kurumun oldukça otoriter yöneticisinin yüzünün şeklini tahmin etmeye çalıştım ve çok güldüm. Güvenlikten sorumlu en üst düzey personel ile kişiyi çatıya çıkarıp kapının kilidini açan güvenlik görevlisine ne kadar fırça attığı ise efsanevi bir şekilde anlatılıyor.

Şaka bir yana güvenlik görevlilerinin bilgi, tutum ve davranış zaafiyeti açısından oldukça trajikomik bir hikaye…..

 

5 yorum:

  1. Ama biz millet olarak çok yufkayürekli ve yardımseveriz. o güvenlik görevlisi de zaten yaşı 20-25 arası, bir iki kurs görmüştür
    enfazla. kendinden yardım isteyince biri de seve seve yapmıştır :)

    YanıtlaSil
  2. Ben kişisel gelişim hikayesi diye okumaya başladım ama sonunda sürprizle karşılaştım :o
    İnanılmaz bir boşluk, Allahtan kimseye bişey olmamış, böyle atlatılmış olay

    YanıtlaSil
  3. Hiç şaşırmadım :) ama kurumu merak ettim...

    YanıtlaSil
  4. Sanırım yardımseverlik ile sorumluluk ayırımını yapamamış.

    YanıtlaSil

.