22 Mart 2018 Perşembe

İletişimde Çay ve Kahvenin Anlamı

.
 
 
 
 
Evimize, ofisimize gelen misafirlerimize eğer çay ikram ediyorsak o kişiyi kabul edip olumlu iletişim kurmak istediğimizi göstermiş oluyoruz. Misafirimizin de çay içme teklifimizi kabul etmesi ve çayı içmesi bilmukabil duygular içerisinde olduğunu bize hissettirir. Çay günceldir, içimizi ısıtır, bizi mutlu eder....

Peki ya kahve ikramı.

Kahve bir rütbe daha üst makamdadır, daha değerlidir. Bir bardak çaya nispeten pahalı ve kişiye özel hazırlanır. Sade, orta, şekerli vs. Sunumu daha bir özen ister. Daha yaşlı, önemli ve de değerli misafirlere ikram edilir. Ama çaya göre biraz ciddiyet vardır. Çekince vardır.

Kız isteme törenlerinin baş rolündedir. Damat adayına özel olarak tuzlu, biberli yapılabilir.

Osmanlı, dibek, damla sakızlı ve menengiç kahveleri gibi klasik kahveye alternatif olarak çeşitli aromalarda, kafeini düşük olması dolayısıyla "kan basıncını zıplatmayan"   kahveler ise çok daha özel misafirler için saklanır......

Çay da, kahve de misafirperverliğimizin göstergesidir ve güzel iletişim kurmak için çok önemlidir vesselam…..


 

6 yorum:

  1. Önce çay, sonra kahve lütfen:)

    YanıtlaSil
  2. Canımsın yaaaa. Hemen yorum yazmışsın. Kusura bakma nolur, bu ara iş yoğunluğundan blogger rolümü unuttum. Senin yazılarını okuyorum ama yorum yazamadım hiç.
    Sen gel yeter ki, başımın üzerinde yerin var. Çay, kahve, yemek. Allah ne verdiyse ikram ederim. Misafir ol gel bana, börekler açarım sana.....

    YanıtlaSil
  3. Bana da kahve, misafirlik süresinin daha kısa olduğu misafirlere yapılır gibi bir izlenim uyandırmıştır hep. Hani içimi de yapılışı da daha çabuktur ya; "aman bi kahve yapayım da içip gidiversin" derken yakalarım bazen kendimi :) (aramızda kalsın) :))) çay ikramı bence daha meşakkatlidir, hele ki ince belli bardakta sunulmuşsa, yanında da illa bir şeyler ikram edilir. Ve hatta çay ikramından sonra bir de yetmez kahve de yapılır cila niyetine. (bakın kahve, gitmeye yakın yapılır yine :) ) Bu arada merak ettim sizi, yeni postunuzu görmeseydim mail atacaktım" iyi misiniz?" diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dilek hanım,
      Bu aralar iş yoğunluğu mu desem, tembellik mi yoksa yazacak konu fukaralığı mı desem bir türlü yazamadım.
      Çok teşekkürler yorumunuz için. Ben işyeri odaklı düşünmüştüm.
      Eve gelen misafirler için sizin yorumunuzda ki, kapıdan uğrayan misafire ikram olsun diye kahve yapılması kesinlikle doğru.
      Damla'yı öpüyorum, sevgilerimle.....

      Sil
  4. Bir kahvenizi içmeye geldim. İçtim gidiyorum.:)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ebemkuşağı, uzun süredir blogla ilgilenemedim. Bu yılı bilimsel makale yazmaya ayırdım çünkü. Tesadüfen bugün ziyaret edince yorumunuzu gördüm. Blog yazılarınıza hızlıca bir göz attım. Söz veriyorum blog yazmaya dönünce bloğunuzu takip edeceğim.
    Sizde benim gibi gizemli takılıyorsunuz. Kahvemi içmeye geldiğinize göre tanışıyoruz. Fakat ben kim olduğunuzu bilmiyorum.
    Lütfen bir ipucu?????????

    YanıtlaSil

.