11 Aralık 2017 Pazartesi

Gönlü Açık Olanın Yolu da Açık Olur…..

.

 
 
 

Geçen ay yaptığım İstanbul seyahatinde, Nevizade sokakta Mirkelam konserine de gitmiştim. Salon gençlerle doluydu ve ben yakışıklı oğlumla çok keyifli bir akşam geçirmiştim.

Mirkelam'ın tüm şarkılarını bildiğimi sanırdım ama "Yollar" şarkısına dikkat etmemişim meğer. Şarkının müziği ve sözlerine bayıldım, ertesi hafta sonu İzmit'e  yaptığım otobüs yolculuğunda bu şarkıyı dinledim defalarca.....

Yukarıdaki fotoğrafı  tesadüfen yakalayınca, yol ve yolculuk hakkında düşünceler beni sardı ve yol hakkında söylenmiş sözleri araştırdım biraz......



 
 

Bir yol varsa hakikate varan, bir yolcu lazım kendini arayan. Bir hancı varsa yolcuları ağırlayan, bir aşk lazım yola koyduran. Mevlana

Uzun ince bir yoldayım. Gidiyorum gündüz gece. Bilmiyorum ne haldeyim. Gidiyorum gündüz gece. Aşık Veysel

Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen; hem yolunu kaybedersin, hem dostunu. N.F.Kısakürek

Aynı yolu beraber yürüdüğümüzü sandığımız insanlar, aslında bize sadece gidecekleri yere kadar eşlik ediyor. M. Twain

Eğer yürüdüğünüz yolda güçlük ve engel yoksa bilin ki o yol sizi bir yere ulaştırmaz. B.Shaw

Gideceğin yoldan eminsen, engeller dinlenme noktan olmaktan öteye gidemez. P. Coelho
 
Mutluluk, gidilen yolun üzerindedir, yolun sonunda değil. Yolun sonunda olsa, ona varıldığında yol bitmiş ve vakit de geçmiş olurdu. Mutlu olmanın zamanı ise bugündür, yarın değil. Mevlana
 
 
 

9 yorum:

  1. Bazı insanlar "çingene ruhlu" olurlar. Gitmek, yola çıkmak, yol kelimelerinden hoşlanırlar. Ben de onlardan biriyim. Üstelik illa yola çıkmam gerekmez, yola çıkmayı hayal etmek bile uçurur beni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın doğasında, genetiğinde var "avcı, toplayıcı ve göçer halleri"....
      Ayrıca gezmek güzeldir, değişik yerler, yiyecekler, kültürler, gelenekler, insanlar, çiçekler....

      Sil
  2. Sana yolculuk yapmak istiyorum. Kes yüreğine giden bir bilet; ”CAN” kenarı olsun. Cemal Süreya

    YanıtlaSil
  3. Yol arkadaşını iyi seçmeli insan; seçmeyenlerin çoğu, yol yorgunu.

    YanıtlaSil
  4. Ay’ı hedefleyin. lskalasanız bile yıldızların arasına iniş yaparsınız. Les Brown

    YanıtlaSil
  5. Mirkelam'ı ben de çok severim. Ne güzel tesadüf olmuş konserinin olması. "Yol"a gelince; "yol" sözcüğü kimi için gurbeti, kimi için heyecanı, kimi için engeli, kimi için umudu, kimi için de umutsuzluğu çağrıştırır. Bu içinde bulunulan duruma göre değişir. En güzeli, "heyecanı" çağrıştırmasıdır herhalde; yeni yerler keşfedecek olmanın heyecanı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en güzeli, yeni yerler (ve yiyecekler) keşfedecek olmanın heyecanını çağrıştırması ve içinde barındırması....

      Sil

.