20 Ekim 2014 Pazartesi

Görgüsüzlüğe Gerek Yok





Oldum olası fazla gösterişten ve gösterişe meraklı olanlardan haz etmem. Bu sözlerim, sakın ola ki bakımsız, özensiz hatta pasaklı tercihleri desteklediğimi düşündürmesin. Her insan gibi güzel giyinmeyi, lezzetli yemekler yemeyi, temiz mekanlarda rahat hissetmeyi, keyifli seyahatler yapmayı ben de severim illa ki. Ancak bütün bu güzellikleri yaşarken başkasının gözüne sokmadan, üzmeden ve ezmeden olmak şartıyla. 
Yıllar yıllar önce, rahmetli babacığımın verdiği nasihat benim yaşam felsefem oldu, "Allah verdiği her şeyi bir anda senden alabilir. Dünyada sahip olduğun her şey pamuk ipliğiyle sende; güzellik, akıl, zenginlik, mal, mülk. Bu yüzden hiç bir zaman kendini üstün görmeyeceksin".

Babacığımın nasihati her zaman kulaklarımdadır, asla duymazlığa gelmedim, görgüsüzlük yapmamaya ve çevremdeki herkese empatik yaklaşmaya çalıştım. Bu nedenle olsa gerek, bir kişinin kazandığı diğerlerinin kaybettiği yarışmaları da sevemedim hiç. Kazananın çılgınca sevincinin yanında kaybedenlerin üzüntüsü ve kendini başarısız görmekten değersiz görmeye varan duyguları beni çok etkiler. Eski Roma'da yapılan gladyatör savaşlarını hatırlatır nedense......

                                *    *    *    *    *
Yıllardır farklı sosyokültürel özelliklerde pek çok kişide, sahip olduğu şartların konforunu yaşamaktan çok, bunlarla çevresindekilere karşı üstünlük kurmanın acımasız kibrinden zevk aldıklarını gözlemledim maalesef. Bu ruh halinin tezahürü, çocuklarda markalı bir top, ayakkabı veya gittiği okul iken yetişkinlerde araba, mücevher, markalı giysiler, yaptığı iş, bulunduğu makam mevki vs. olabiliyor. Baaaak bende neler neler var, sende var mı? Ben neymişim haberin var mı durumları. Bazılarına elindekini karşısındakinin gözüne sokmak yetmiyor, ilave olarak biri beş gösterme çabası oluyor. 
Neden?

Eğer birisi ezik  hissederse daha mı güçlü ve iyi hissediliyor acaba? Bu nasıl bir egodur, bu nasıl bir insanlıktır. Anlayamadım asla.....
Mevlana'nın güzel sözleri, nasıl da yol gösterici bizlere. "Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol."
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.