21 Aralık 2015 Pazartesi

Ve Karşımızda Dolundünya......








15.07.2015 tarihli “Tatilimi Ay'da Dolundünya Seyrederek Geçirmek İstiyorum” başlıklı yazımda gerçekleşmesi zor bir hayalimden söz etmiştim…..

Bu hayalim uzay aracı Lunar Reconnaissance Orbiter "LRO" tarafından gerçekleştirildi. Fakat maalesef içinde ben yoktum......
 
18 Haziran 2009'dan beri Ay'da araştırma yapan uzay aracı LRO  “Ay Keşif Uydusu”; 12 Ekim 2015 tarihinde Ay'ın Compton krateri civarında, ufuktan Dünya’mızın yükselişini gösteren, Dünya'nın Ay yüzeyinden çekilmiş en yüksek çözünürlükteki fotoğrafını yolladı ve bu fotoğraf 18 Aralık 2015 tarihinde Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi’nin (NASA) web sitesinden tüm dünyaya servis edildi…..





Dünyamızın muhteşem, harikulade, olağanüstü, inanılmaz, rüya gibi güzellikteki masmavi fotoğrafını dakikalarca hayranlıkla seyretmek beni çok heyecanlandırıyor ve baktıkça bakasım geliyor.....


Dünyanın Uzay’dan tamamının görüntülendiği en ünlü görüntülerinden biri olan kare “boy fotoğrafı”,  7 Aralık 1972 tarihinde Apollo 17 uzay aracı tarafından ve 29 bin kilometre uzaklıktan çekilmiş ve bu ünlü fotoğrafa Mavi Bilye "Blue Marble" ismi verilmişti....


Blue Murble'dan yıllar sonra Dünya'mızın boy fotoğrafını bir kez daha görebildik, ne mutlu bizlere. Aradan 43 yıl geçmiş, yine çok güzel, yine nefes kesici….


Bakalım yeni fotoğrafa bir isim verilecek mi??????

4 yorum:

  1. Yeryüzünde gün ışığına lâyık olmayan nice insan var, ama güneş her gün doğar.
    Güneş olmazsan yıldız ol, ama gökteki en parlak yıldız sen ol.
    SENECA

    YanıtlaSil
  2. Bu gece şahane dolunay var. Haydi gidelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, işten dönerken gördüm, çok güzeldi. Benim burcum yengeç ve yengeç burcunun gök cismi AY......

      Sil

.