18 Ağustos 2014 Pazartesi

Müzik Sevgim



 
 
 
Ailemde müzik ile ilgili hiç kimse yoktu. Bu nedenle müziği oldukça geç bir yaşta, ilkokulda müzik dersinde keşfettim. Sanırım ben üçüncü sınıftayken okulda mandolin kursu açıldı, çok istedim o kursa gitmeyi ama gidemedim.

Müzik sevgim büyüdükçe, TRT radyoda ne varsa huşu içinde dinliyordum. O zaman ki adıyla Türk hafif müziği, Türk sanat müziği ve klasik müzik. Hangi saatte ne yayınlanacak bilirdim. Müzik eşliğinde kitap okumak nasıl muhteşem bir hayal dünyasına alırdı beni, galiba bunları yaparken kocaman bir sandviçte eşlik ederdi. Şarkı sözlerini bir şarkı defterine ve ders kitaplarımın arka sayfasına yazar hemen ezberlerdim.

Dayım Almanya'dan kasetçalar hediye getirince, radyo ve televizyonda beğendiğim şarkıları, ev halkını dakikalarca susturarak kasete kayıt etmeye çalışırdım. Bu arada TV'de 7 Gün, Hayat ve Ses dergilerini okur,  satır satır ezberlerdim. O yıllarda Eurovizyon şarkı yarışması çok modaydı. Özellikle Türkiye'yi temsil edecek şarkının yarışması muhteşem olurdu. Eurovizyon yarışmasına katılıp Türkiye'ye birincilik getirmeyi hayal ederdim.  Kendi çapımda şarkı sözleri yazıp besteler yapardım. Daha beteri, benden beş yaş küçük kız kardeşime, yaptığım şarkıları zorla ezberlettirip diğer kardeşlerimize ve kuzenlerimize sahne gösterisi yapardık. Allahtan yıllar sonra Sertab Erener ülkemize Eurovizyon birinciliği kazandırdı ve bu hayalimin hiç değilse yarısı gerçekleşmiş oldu. 

Müzik aşkıyla üniversitede öğrenciyken fakülte ve üniversitenin dört farklı korosuna müracaat ettim, her defasında benim sesimi acilen keşfettiler ama dört korodan da "siz biraz dinlenseniz" cümlesiyle kibarca kovuldum.

Arkadaş nasıl bir sesim varmış, hemencecik keşfedilen bende anlamadım. Bu duruma bozulsam da iyi bir izleyici olmayı sürdürdüm keyifle. İyi bir Türkçe pop şarkısı dinlemek her zaman beni mutlu edecek enerjiyi verdi. Sıkıntılı anlarımda beni avutan, neşeli anlarımda beni zıplatan öyle çok şarkı var ki. Harbiye Cemil Topuzlu'da konsere gitmek en zevk aldığım aktivitelerin başında gelir. Müziksiz kalmamanız dileğiyle.....

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.